Kadra
- Wykładowcy Akademiccy
- Zagraniczni Wykładowcy Akademiccy
- Praktycy
Aktualnie pełnię funkcję kierowniczą Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, jestem zatrudniona na stanowisku profesora w Katedrze Strategii i Metod Zarządzania.
Byłam kierownikiem i wykonawcą wielu projektów w szczególności finansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Narodowe Centrum Nauki, mam doświadczenie w pracy konsultingowej na rzecz biznesu, w pracy naukowej posiadam znaczne osiągnięcia w kształceniu kadr naukowych, w latach 2016 ̶ 2019 pełniłam funkcję Dziekana Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Specjalizuję się w badaniach aktualnych problemów zarządzania strategicznego i konkurencyjności, aktualnie w obszarze zainteresowań badawczych znajdują się także zagadnienia funkcjonowania.
Profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
Dyrektor ds marketingu w Payeye
Obecnie Dyrektor ds. marketingu w firmie PayEye. Wykłada n Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Wcześniej Kierownik Międzynarodowego Zespołu Badawczego ESCP EUROPE-BUSINESS SCHOOL
Branding
Rebranding
Strategia
Wizerunek i kreowanie marki
Adiunkt w Katedrze Teorii Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Kilkanaście lat doświadczenia w działalności szkoleniowej, doradczej oraz konsultingowej, w tym dla spółek z WIG20. Główne obszary: zarządzanie strategiczne, strategie i modele biznesu, metody i techniki zarządzania, marketing, zarządzanie projektami, zarządzanie nieruchomościami.
Ponadto:
5 lat doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej (spółki kapitałowe),
8 lat doświadczenia w pracy w księgowości,
5 lat doświadczenia w pracy w marketingu (głównie: marketing bazodanowy, badania marketingowe oraz reklama).
Ponad 15 lat doświadczenia dydaktycznego w pracy na kilku uczelniach wyższych.
Autor ponad 30 artykułów i opracowań naukowych w językach: polskim oraz angielskim, również w czasopismach o zasięgu międzynarodowym, oraz autorskiej monografii naukowej pt. „Outsourcing jako narzędzie zmiany modelu biznesu: perspektywa Business Model Canvas” (2019, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu).
W latach 2014 ̶ 2019 kierownik projektu badawczego pt. „Decyzje dotyczące outsourcingu a modele biznesu polskich przedsiębiorstw w kontekście koncepcji granic organizacji” finansowanego w całości ze środków Narodowego Centrum Nauki.
Kierownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
W roku 1997 obronił pracę magisterska pod tytułem „Optymalizacja portfela papierów wartościowych”, w 2005 roku uzyskał tytuł doktora nauk o zarządzaniu za rozprawę „Wykorzystanie wybranych metod podziału zbioru do rozwiązywania problemu wyznaczania tras dostaw”. W roku 2015 za prace „Modele decyzyjne w koordynacji strumieni podaży produktów w łańcuchu dostaw” jednogłośną decyzja Rady Wydziału Informatyki i Finansów uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Od 1997 do 2014 roku był wykonawcą lub głównym wykonawcą czterech projektów naukowych finansowanych przez NCN.
Zastosowanie metod ilościowych (w tym optymalizacji) w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Ponadto wykorzystanie nowoczesnych technologii w zarządzaniu.
Kierownik katedry zarządzania strategicznego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz wykładowca MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Doświadczony profesor z udokumentowaną historią pracy w branży zarządzania oświatą. Specjalista ds. edukacji, posiadający umiejętności analityczne, wykłady, pisanie akademickie, język angielski i zarządzanie.
Przedmiotem zainteresowań badawczych są zjawiska, procesy i struktury międzyorganizacyjne w kontekście osiągania celów strategicznych organizacji.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami UE we Wrocławiu. Kierownik SP NZZL i SP IHRM
Autor i współautor ponad osiemdziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz opracowań specjalistycznych, w tym licznych dotyczących strategii rozwoju regionalnego i lokalnego. Konsultant i wykładowca w projektach szkoleniowych i inwestycyjnych przeważnie współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ekspert m.in. Ethics and Research Integrity Team Komisji Europejskiej, programów Interreg Central Europe, RPO WD, RPO WSL, RPO WP i PO WER na lata 2014 ̶2020 m.in. w dziedzinach: Przystosowanie do zmian przedsiębiorstw i pracowników, Kompetencje i kwalifikacje kadr pracowniczych przedsiębiorstw sektora MŚP, Edukacja, Adaptacyjność pracowników i przedsiębiorstw, Zatrudnienie, Rozwój Regionalny. Członek międzynarodowych zespołów badawczych HRM Practices of MNC-Subsidiaries in CEE (CEEIRT) i InterCons Research Team. W ostatnich latach ekspert m.in.: w projekcie „Infobroker” dla PARP, Instytut Analiz Rynku Pracy, 2018 ̶
2020 współtworzący usługę dotyczącą opisu uniwersalnych kompetencji menedżerskich dla PARP w ramach projektu konkursowego pt. „Akademia menadżera MSP”.
Przywództwo organizacyjne, kierowanie przez wartości, etyka i CSR, wywieranie wpływu, motywowanie pracowników, zarządzanie talentami.
Adiunkt w Katedrze Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Koordynator w Biznesowym Indywidualnym Programie Studiów (BIPS) odpowiedzialny za mentoring
Członek: Rady Wydziału Ekonomii i Finansów, Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego we Wrocławiu, Komitetu Głównego i juror Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej, European Business Ethics Network
Pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego od 2005 roku, konsultant biznesowy, popularyzator wiedzy ekonomicznej, naukowiec-ekonomista
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki – Adiunkt
Sikla Polska – Dyrektor Logistyki
Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, kapitał społeczny, zarządzanie strategiczne, ekologistyka, zielone łańcuchy dostaw, japońskie łańcuchy dostaw, gospodarka o obiegu zamkniętym, systemy etyczne i CSR w praktyce, logistyka kosmiczna i międzyplanetarne łańcuchy dostaw, misje międzygwiazdowe, sektor kosmiczny, futurologia, innowacyjne systemy kształcenia
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Wykładowca WSB i praktyk zarządzania. Ukończył Akademię Ekonomiczną w 1976. Doktorat z zakresu organizacji i zarządzania uzyskał w 1985 r. Adiunkt w AE we Wrocławiu 1985-2008, a obecnie w WSB we Wrocławiu. W latach 1987-1991 stypendysta, a następnie visiting professor w Norwegian Business School w Bergen, Norwegia. W latach 1992-2005 prezes oraz doradca firm z kapitałem zagranicznym (Omnicenter East, Gullfiber, Kaabs, Lindap). Od 1992 r. właściciel firmy (handel międzynarodowy, nieruchomości, recykling). Autor publikacji z zakresu small biznesu oraz gier biznesowych.
Gry biznesowe, zarządzanie kapitałem zagranicznym.
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Prodziekan Wydziału Ekonomii i Finansów
Autor ekspertyz wykonywanych na zlecenie Kancelarii Prezydenta RP oraz Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Uczestniczył jako kierownik i wykonawca w kilkunastu międzynarodowych i krajowych projektach – zarówno o charakterze badawczym, jak i realizowanych na zlecenie przedsiębiorstw. Odbył staże badawcze na Uniwersytecie w Mediolanie, Instytucie Badań Społeczno-Ekonomicznych w Luksemburgu oraz Bar Ilan University w Tel Avivie.
Specjalizuje się w zastosowaniach metod statystycznych i ekonometrycznych do opisu i prognozowania zjawisk społeczno-ekonomicznych.
People Manager w Capgemini, adiunkt na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
Trener z zakresu umiejętności menedżerskich i interpersonalnych, przedsiębiorczości, kreatywności, rozwoju startupów, train the trainers (Współpracowała m. in. z Czas na Herbatę, Ceneo, KORFF Isolmatic, MHT Mitsui High Tec, DROP SA, Collins Aerospace, Autoforte.pl). Prowadzi badania na temat wyborów strategicznych menedżerów, klastrów i startupów. Przez wiele lat doświadczenie zdobywała w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz kierownika studiów podyplomowych Kierownik zespołu – team leader (we współpracy z IBM GSDC), Akademia startupu i innowacyjnego biznesu (jest autorem programu) oraz Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem (we współpracy z CCC SA). Koordynowała wiele inicjatyw. Była Prezesem FEB – Forum Edukacji Biznesowej, w ramach którego zrealizowała dziesiątki spotkań i cykli warsztatów z przedstawicielami świata biznesu oraz konkurs Akademia Talentów. Wzięła udział m.in. w Szkole Trenerów i Szkole Liderów.
Szkolenie umiejętności menedżerskich, interpersonalnych, przedsiębiorczości oraz kreatywności.
Pracownik naukowo-dydaktyczny UEW, Członek Rady Uczelni, przewodniczący Rady Nadzorującej Uniwersyteckiego Inkubatora inQube, kierownik Katedry Teorii Organizacji i Zarządzania
Wykładowca programu MBA i kilku menedżerskich studiów podyplomowych, promotor doktorantów z obszaru zarządzania i biznesu, Prezes, wiceprezes, członek rad nadzorczych w kilku spółkach kapitałowych, inwestor. Strategiczna orientacja na: zarządzanie i biznes, startupy, transformacje technologiczne i cyfrowe biznesu, innowacje, ekspert w pozyskiwaniu finansowania na rozwój, networking biznesowy. Posiada duże doświadczenie w finansowaniu projektów badawczo-rozwojowych i startupach.
Główna domena naukowo-badawcza związana z zarządzaniem, zarządzaniem biznesem, zarządzaniem projektami innowacyjnymi, modelami biznesu, transformacja cyfrowa biznesu.
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wydział Ekonomiczno – Finansowy
Katedra Ekonomii Matematycznej, stanowisko: Profesor Asystent (adiunkt)
Wykładowca akademicki i badacz.
Prowadzone przedmioty: Makroekonomia, Zarządzanie Ryzykiem Finansowym, Teoria Portfela.
Posiadacz profesjonalnych certyfikatów finansowych: ACI Dealing Certificate (ACI DC) i Professional Risk Manager (PRM™).
Makrofinanse, systemy emerytalne, ekonomia eksperymentalna (Makrofinanse, systemy emerytalne, ekonomia eksperymentalna)
Pracownik Katedry Ekonomii Matematycznej, jest także członkiem Rady Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Wykładowca, prowadzący zajęcia m.in. z: Mikroekonomii, Ekonomii Menedżerskiej, Ekonomii Matematycznej, Teorii gier, Aukcji czy Zarządzania Ryzykiem. Ze względu na swoje doświadczenie w projektowaniu aukcji został zaproszony do Rady Dyrektorów w Logintrade – firmie zajmującej się e-zamówieniami. Pracował tam w latach 2013-2020.
Teoria mikroekonomii, teoria gier, projektowanie aukcji, ekonomia eksperymentalna, ekonomia behawioralna, a także ekonomia emerytur. Współpracownik w przypadku stypendium NCN „Behawioralne uwarunkowania adekwatności polskiego systemu emerytalnego”.
Z wykształcenia psycholog oraz doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracuje w Katedrze Zarządzania Kadrami na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na stanowisku adiunkta.
Od 12 lat pracuje na UEW, prowadzi badania naukowe, zajęcia dydaktyczne na studiach pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowych i MBA. Najbardziej popularne kursy to: Podstawy psychologii dla ekonomistów i menedżerów, Zachowania organizacyjne, Psychologia motywacji, Stres i programy work-life balance, Komunikacja w organizacji, Coaching i mentoring.
Obszar jej zainteresowań badawczo-naukowych obejmuje głównie zagadnienie stresu w pracy, psychologii zdrowia zawodowego oraz efektywności i opłacalności inwestycji z zakresu ZZL. Zajmuje się także zagadnieniami psychologii motywacji, pracy zespołowej, wykorzystaniem testów psychologicznych w biznesie, a także psychologią osobowości.
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Katedra Projektowania Systemów Zarządzania oraz Biuro Analiz i Sprawozdawczości
Adiunkt, Kierownik Biura Analiz i Sprawozdawczości
Nauczyciel akademicki, konsultant, certyfikowany trener biznesu. Autor licznych publikacji i badań z zakresu zarządzania projektami. Uczestniczył jako prelegent w wielu konferencjach związanych z Zarządzaniem Projektami i Zarządzaniem Przedsiębiorstwem.
Twórca i kierownik studiów podyplomowych „Zarządzanie projektami”, „Zaawansowane zarządzanie projektami”, „Zarządzanie projektami unijnymi”. Członek Project Management Institute oraz International Project Management Association.
Zarządzanie projektami, zarządzanie przedsiębiorstwem, Projekty Unijne.
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, pracuje na stanowisku profesora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania. Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Kierownik Katedry Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
Współpracował przez wiele lat z firmami konsultingowymi, zajmując się doradztwem gospodarczym dla różnych przedsiębiorstw i instytucji. Jest autorem wielu ekspertyz i opracowań gospodarczych oraz programów restrukturyzacji przedsiębiorstw i instytucji, a także wycen spółek na potrzeby przekształceń własnościowych oraz wydziałów gospodarczych sądów powszechnych. W praktyce projektuje systemy controllingu, rachunkowości i zarządzania finansami. Prof. Bartłomiej Nita jest ponadto trenerem biznesu, który z pasją i zaangażowaniem przedstawia złożone problemy w jasny i zrozumiały sposób. W celu podnoszenia swoich kompetencji szkoleniowych ukończył Szkołę Trenerów oraz Szkołę Tutorów-Mistrzów.
Doświadczenie zawodowe dotyczy głównie:
W pracy naukowo-badawczej zajmuje się finansami przedsiębiorstw, rachunkowością finansową i zarządczą, rachunkiem kosztów, analizą finansową, sprawozdawczością spółek, pomiarem dokonań podmiotów gospodarczych, wyceną przedsiębiorstw.
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, pracuje na stanowisku profesora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania. Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Kierownik Katedry Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne: prowadzenie wykładu z makroekonomii od 1989 roku, wykładów z ekonomii międzynarodowej, makro- i mikroekonomii w j. angielskim dla studentów International Business Program in Groupe Ecole Superieure de Commerce Marseille Provence, France (w 2001 roku), wykładu Economic Transformation in Central and Eastern European Countries w ramach Mundus Programme, CSNiE, im. Willy Brandta, Uniwersytet Wrocławski (w 2006 roku).
Udział w projekcie programu Tempus, którego celem było przygotowanie i prowadzenie studiów MBA w AE we Wrocławiu w kooperacji z: the University of Limburg (Belgium), the University of Limerick (Ireland) and Groupe Enseignement International des Affaires Marseille-Provence (France).
Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań naukowych
Bezpieczeństwo ekonomiczne gospodarstw domowych, zaradność ekonomiczna gospodarstw domowych
Prodziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Od 2007 nauczyciel akademicki oraz pracownik naukowy (Katedra Zarządzania Strategicznego). Odbyłam sześć zagranicznych staży dydaktyczno-badawczych (m.in. University of Split, University of Malta, Católica Porto Business School, Lisbon School of Economics and Management) byłam kierownikiem trzech grantów badawczych („Partycypacja pracowników w procesie zarządzania strategicznego”, „Ryzyko operacyjne w procesie wdrażania strategii” oraz „Wyzwania otwartej strategii”) oraz uczestnikiem trzech projektów badawczych („Ewolucja zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw”, „Wdrażanie strategii organizacji”, „Zarządzanie zmianą z wykorzystaniem barometru koniunktury). Prowadzę doradztwo i konsulting (m.in. firma Viessmann, projekty europejskie).
Udział w projekcie programu Tempus, którego celem było przygotowanie i prowadzenie studiów MBA w AE we Wrocławiu w kooperacji z: the University of Limburg (Belgium), the University of Limerick (Ireland) and Groupe Enseignement International des Affaires Marseille-Provence (France).
Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań naukowych
Zarządzanie strategiczne, zarządzanie zmianą, przywództwo i zarządzanie zespołem
Kierownik Katedry Finansów Przedsiębiorstw i Finansów Publicznych, członek Rady Nadzorczej spółki DB Energy, przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstwa
Od 2015 roku kierownik Katedry Finansów Przedsiębiorstw i Finansów Publicznych Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. W latach 2003–2014: Adiunkt w Katedrze Zarządzania Finansami Przedsiębiorstwa. Prof. wizytujący uczelni na Węgrzech i na Litwie. Prowadzi zajęcia m.in. na programach MBA UE we Wrocławiu, na Akademii Leona Koźmińskiego. Współpracownik Kancelarii Prawnych renomowanych firm konsultingowych.
Wycena przedsiębiorstw, wycena inwestycji, analiza fuzji i przejęć, wpływ działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu na wartość przedsiębiorstwa
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Katedra Zarządzania Kadrami
Przeprowadzenie ponad 500 treningów i szkoleń w ramach różnych studiów MBA, studiów podyplomowych oraz bezpośrednio dla organizacji gospodarczych
Rozwój pracowników, systemy okresowych ocen pracowniczych, wywieranie wpływu społecznego, kierowanie ludźmi
Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HRM) na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i jednocześnie profesor nadzwyczajny Strategic International HRM, ponadto opiekun naukowy dwóch kierunków studiów podyplomowych: International Human Resources Management (IHRM) (w języku angielskim) oraz Human Resources Management (w języku polskim).
Nadzorowała i uczestniczyła w ponad dwudziestu pięciu różnych projektach badawczych, w tym międzynarodowych (m.in. Erasmus +). Od 2007 roku jest członkiem Zespołu Badawczego Europy Środkowo-Wschodniej obejmującego około 20 krajów europejskich oraz partnerów ze Stanów Zjednoczonych, będąc jednocześnie liderem na Polskę. Brała udział w wielu zagranicznych konferencjach poświęconych IHRM, w tym w prestiżowych konferencjach organizowanych przez czołowe europejskie i amerykańskie uniwersytety, na których przedstawiała swoje wyniki badań.
Międzynarodowe i międzykulturowe zagadnienia z zakresu ZZL, biznes i strategie ZZL, wpływ ZZL na wyniki firmy, korporacje transnarodowe, zarządzanie kompetencjami, interpersonalna komunikacja biznesowa oraz zarządzanie zespołami międzynarodowymi.
Zatrudniony w Katedrze Projektowania Systemów Zarządzania, menadżer kierunku Zarządzanie, pełnomocnik Rektora ds. informatycznego systemu doskonalenia programów kształcenia
Konsultant w zakresie doskonalenia organizacji ze szczególnym uwzględnieniem procesów biznesowych, SixSigma Black Belt.
Głównym obszarem zainteresowań badawczych jest obecnie analiza organizacyjnych sieci społecznych oraz jej wykorzystanie do działań mających na celu doskonalenie procesów biznesowych.
Profesor uczelni w Katedrze Projektowania Systemów Zarządzania, wiceprezes Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Karierę naukową łączy z pracą doradcy i trenera biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi projekty wdrożeń znormalizowanych systemów zarządzania oraz ich doskonalenia. Audytor wiodący systemu zarządzania jakością ISO 9001 oraz akredytowany trener i asesor Modelu Doskonałości EFQM.
Doskonalenie organizacji z wykorzystaniem znormalizowanych systemów zarządzania, modeli dojrzałości i doskonałości, zagadnienie kryzysów organizacji związanych z jej wzrostem i rozwojem.
Zatrudniona jako profesor nadzwyczajny w Katedrze Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bogate doświadczenie w badaniach naukowych z zakresu nauk o zarządzaniu, dziesięć lat doświadczenia w doradztwie biznesowym i NGO. Ponad 2000 godzin szkolenia z biznesowymi grami symulacyjnymi. Ponad dziesięć lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu innowacyjnymi programami edukacyjnymi.
Myślenie strategiczne i myśliciele strategiczni, zrównoważona strategia, zarządzanie partycypacyjne
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu (adiunkt w Zespole Dydaktycznym Nowoczesnego Zarządzania)
Logintrade S.A. (współwłaściciel Firmy oraz konsultant i doradca w obszarach zarządzania jakością i zarządzanie kadrami)
Autor i współautor wielu projektów naukowo-badawczych i wdrożeniowych w obszarach projektowania struktur organizacyjnych, dokumentacji organizacyjnej, zarządzania kadrami i metoda zarządzania
Wieloletni wykładowca i trener na wielu uczelniach (studia licencjackie i magisterskie, studia podyplomowe, studia MBA), współautor wielu gier kierowniczych i biznesowych, wieloletni kierownik menedżerskich studiów podyplomowych)
Wykonawca i koordynator wielu projektów wdrożeniowych na rzecz firm i instytucji (system celów, dokumentacja organizacyjna, strategia, system doboru i oceny kadr, projektowanie struktury organizacyjnej)
Metody i techniki zarządzania. Analiza i projektowanie struktur organizacyjnych
Adiunkt w Katedrze Prawa Gospodarczego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, partner zarządzający w Kancelarii Prawnej ZKZ we Wrocławiu
Od 2012 roku świadczy usługi prawne jako radca prawny, a od 2015 roku także jako doradca podatkowy. Obsługuje głównie przedsiębiorców różnej wielkości i z różnych branż. Jest partnerem zarządzającym we wrocławskiej Kancelarii Prawnej ZKZ. Pełnomocnik procesowy z doświadczeniem w ponad 1000 postępowaniach.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych (w tym 4 książek wyłącznego autorstwa) w językach polskim i angielskim. Od 2012 roku doktor nauk prawnych z zakresu prawa międzynarodowego i europejskiego. Adiunkt w Katedrze Prawa Gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wykładał gościnnie w 10 państwach Europy i Azji.
W 2020 roku ukończył studia MBA oraz zdał egzamin CPE.
Zarówno jako praktyk, jak i pracownik naukowo-dydaktyczny uczelni zajmuje się szeroko pojętym prawem gospodarczym w wymiarze krajowym i międzynarodowym
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, profesor
Członek wielu rad nadzorczych (w przeszłości i obecnie), m.in. były członek Rady Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i były członek Rady Naukowej Narodowego Banku Polskiego
Współpracownik renomowanych kancelarii prawnych i firm konsultingowych
Rynki finansowe
Instrumenty finansowe: podstawowe instrumenty finansowe (akcje, instrumenty dłużne); instrumenty pochodne; instrumenty finansowe inwestycji alternatywnych
Zarządzanie ryzykiem i inżynieria finansowa: analiza ryzyka inwestycji realnych i finansowych; strategie zarządzania ryzykiem; teoria i zarządzanie portfelem inwestycyjnym
Nieruchomości: inwestycje; finansowanie; zarządzanie ryzykiem; wycena
Nowe technologie w zagadnieniach finansowych: Sztuczna inteligencja (w tym: uczenie maszynowe); Big Data (pozyskiwanie i analiza); Handel algorytmiczny; Technologia łańcucha bloków; Robo-doradztwo; Aktywa cyfrowe
Etyka w finansach
Finanse osobiste
Ekonometria
Klasyfikacja i statystyczna analiza wielowymiarowa
Analiza danych statystycznych
Edukacja finansowa
Katedra Inteligencji Biznesowej w Zarządzaniu / Wydział Zarządzania – Kierownik Katedry
Unity Group – Business Strategist / Lider obszaru Data Science
W branży IT od przeszło 20 lat. W przeszłości programista i kierownik projektów IT. Obecnie Konsultant Biznesowy o obszarze Data. Pracownik naukowy z 20 letnim doświadczeniem w pracy badawczej.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze sztuczną inteligencją, uczeniem maszynowym, zastosowaniem uczenia maszynowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem (głównie w obszarach sprzedaży i marketingu) oraz w zagadnieniach związanych z bazami, hurtowniami danych oraz systemami Business Intelligence
Katedra Systemów Informacyjnych
Kierownik Katedry; Profesor Uczelni; Kierownik Projektu Level 4.0 | Digital Innovation Hub
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, na której to Uczelni pełni funkcję kierownika Katedry Systemów Informacyjnych. Wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich, MBA, podyplomowych oraz w ramach programu Erasmus, autor ponad 140 publikacji naukowych. Współorganizator, członek komitetów programowych, recenzent oraz prelegent szeregu konferencji międzynarodowych. Odbył wizyty studyjne i staże naukowe na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Niemczech, Belgii i Portugalii. Jego zainteresowania naukowe dotyczą zastosowań nowoczesnych technologii informacyjnych, a w szczególności odnoszą się do transformacji cyfrowych, Przemysłu 4.0, bezpieczeństwa systemów informatycznych, sztucznej inteligencji, technologii blockchain i cloud computing. Na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu pełni także funkcję kierownika projektu Level 4.0 | Digital Innovation Hub (dofinansowanie w konkursie „Standaryzacja usług Hubów Innowacji Cyfrowych dla wsparcia cyfrowej transformacji przedsiębiorstw” w ramach Programu Ministra na lata 2019-2021 p.n. „Przemysł 4.0”). Kierownik i wykonawca w licznych krajowych i międzynarodowych projektach naukowych i badawczo-rozwojowych. Pełnomocnik JM Rektora w Radzie Dolnośląskiego Centrum Przemysłu 4.0 oraz w Radzie Dolnośląskiego Klastra Cyberbezpieczeństwa. Doradca, konsultant w zakresie cyfrowej transformacji przedsiębiorstw, zastosowania nowoczesnych technologii informacyjnych
Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu Bergman Engineering Sp. z o.o., a także Członek Rady Nadzorczej TestArmy Group S.A..
Ekspert z obszaru modeli biznesowych i strategii biznesowych. Doktor Nauk Ekonomicznych specjalizujący się w zarządzaniu strategicznym, strategiach biznesu, metodach analizy strategicznej oraz modelach biznesowych 4.0. Realizował projekty doradcze oraz międzynarodowe w zakresie wsparcia nowych inwestycji oraz reorganizacji przedsiębiorstw.
Przez wiele lat doświadczenie zdobywał w IBM GSDC Polska Sp. z o.o., gdzie pełnił funkcję m.in. Kierownika ds. Operacji Biznesowych i Automatyzacji. Współzałożyciel i pierwszy Prezes Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym, strategiach biznesu, metodach analizy strategicznej oraz modelach biznesowych 4.0.
Starszy doradca w The Institute of Banking (Irlandia), profesor wizytujący na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Emerytowany dziekan Institute of Banking (Ireland) to Recognized College of University College Dublin, największy uniwersytet w Irlandii. Wcześniej praca w zarządzaniu funduszami i detalicznych usługach finansowych, od 1979 do 1986 roku menadżer inwestycyjnym Allied Irish Investment Bank, następnie dyrektor generalny IFOX, Irish Futures and Options Exchange. W latach 2001-2005 zastępca dyrektora generalnego PTSB Bank, jednego z największych banków detalicznych w Irlandii. W latach 2004-2005 prezes Irlandzkiej Federacji Bankowej, organu przedstawicielskiego irlandzkiego sektora bankowego.
Profesor honorowy i były prodziekan Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Neuchâtel w Szwajcarii.
Był dyrektorem założycielem Instytutu Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Neuchâtel w Szwajcarii i kierował wspólnym programem doktoranckim z nauk administracyjnych na francuskojęzycznych uniwersytetach szwajcarskich. Doktoryzował się w Graduate Institute of International Studies w Genewie (1976) oraz pracował w Instytucie Badań Operacyjnych i Matematyki Stosowanej Uniwersytetu w Zurychu. Podczas Rundy Urugwajskiej prof. Kostecki był radcą w sekretariacie GATT (obecnie WTO). Był profesorem ekonomii biznesu na Université de Montréal (HEC) w Kanadzie, pracownikiem naukowym w Harvard Business School oraz kierownikiem inwestycyjnym w firmie finansowej wiodących niemieckich banków. Publikował wiele na temat handlu międzynarodowego i biznesu, działał jako konsultant dla takich organizacji jak ASEAN, ICTSD, ITC, OECD, UNCTAD, ILO, Bank Światowy,- WTO, różnych ministerstw i międzynarodowych firm oraz pracował nad pomocą techniczną i zadaniami akademickimi w wielu ponad 65 krajów.
Przedsiębiorczość, nauki administracyjne, ekonomia.
Doktor nauk o zarządzaniu, badacz finansowany przez Fundację na rzecz Nauki i Technologii (Portugalia) w Católica-Porto Business School
Wcześniej starszy kierownik ds. badań w Elsevier (Oxford), profesor nadzwyczajny w Henley Business School, University of Reading, a także starszy wykładowca na wydziale Loughborough University School of Business and Economics oraz wykładowca w Leeds University Business School. Zajmowała stanowiska wizytacyjne m. in. na National University of Singapore, Boston College, University of Cambridge, Nottingham University Business School China, Hanken School of Economics. Posiada tytuł doktora Uniwersytetu w Warwick w Wielkiej Brytanii.
Była również kierownikiem działu badań, dyrektorem programu magisterskiego, przedstawicielem kadry akademickiej Henley Business School w Komitecie Diversity & Inclusion oraz członkiem panelu aplikacyjnego Athena SWAN dla Henley Business School na University of Reading, została też nominowana przez swoich uczniów do nagrody Henley Business School Teaching Excellence Award.
Fulbright Scholar (Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley);
Członek zarządzający, EMEA (Energizers, LLC)
Zaufany doradca strategiczny największych korporacji i rządów na całym świecie, profesjonalny coach i edukator kadry kierowniczej oraz poszukiwany mówca.
Pracując w różnych branżach na całym świecie, dr Tkaczyk zajmował się strategicznym konsultingiem w zakresie zarządzania, coachingiem dla kadry kierowniczej i wystąpieniami publicznymi, w tym projektami z AstraZeneca, Bahrain Society for Training & Development, Central Bank of Oman, Chipita, Cisco Systems, Dubai Police, The Estée Lauder Companies, Fluor , HP, Międzynarodowa Federacja Organizacji Szkoleniowych i Rozwojowych, Lotos, Moody’s Analytics, Oracle, Narodowy Bank Kataru, Saudi Aramco, Unesco, Organizacja Narodów Zjednoczonych.
Rozwijanie talentów w organizacjach;
Doradztwo strategiczne;
Zarządzanie w organizacjach.
Profesor nadzwyczajny w Sekcji Rachunkowości i Finansów Umea School of Business, Economics and Statistics, Umea University, Szwecja
Certyfikowany księgowy
Wartość firmy i wycena, wartość niematerialna, polityka zrównoważonego rozwoju
Copenhagen Business School, Profesor nadzwyczajny zarządzania łańcuchem dostaw
2007–2013: Politechnika Berlińska (asystent naukowy i postdoc);
2014 – dziś: Copenhagen Business School (adiunkt i docent)
Obecnie prowadzi zajęcia z logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Jest członkiem wydziału studiów dziennych MBA CBS oraz Executive MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jest także wykładowcą wizytującym w ESCP Business School w Berlinie i Nordakademie w Hamburgu. Prowadził kursy logistyki humanitarnej w różnych instytucjach w Etiopii, Tanzanii i Ugandzie.
Aktualne zainteresowania badawcze obejmują elastyczne, cyrkularne i społecznie odpowiedzialne łańcuchy dostaw.
Dyrektorka ds. współpracy międzynarodowej Uniwersytet Neuchatel, Szwajcaria, Director of Executive Education: Webster University, International Consultant Schranner Negotiation Institute, Zurich, Szwajcaria
Konsultantka dla ONZ, profesor akademicki w Szwajcarii, Polsce, Francji, założycielka Negotiation Booste w Genewie, autorka książki: „Negotiation Booster: The Ultimate Self-Empowerment Guide to High-Impact Negotiations”.
Negocjacje międzykulturowe, alternatywne metody zarządzania konfliktem, zarządzanie zespołami wielokulturowymi, efektywna komunikacja biznesowa.
Specjalizacja w prowadzeniu indywidualnych oraz grupowych konsultacji szkoleniowych mających na celu rozwój liderów oraz zespołów odpowiadających za wprowadzanie zmian – głównie metodyka DMAIC (Lean & Six Sigma). Doświadczenie z szerokiego spektrum branż oraz profili biznesowych (usługi, produkcja, administracja). Usługi skierowane do organizacji początkujących jak i mocno zaawansowanych z naciskiem na budowanie praktycznych kompetencji uczestników programów szkoleniowych. Doświadczenie wynikające z kontaktu z dużą liczbą pozytywnie nastawionych ludzi do zmian, kreatywnych organizacji i wizjonerskich liderów.
Zarządzanie organizacją, modele biznesowe. Cybernetyka – sterowanie systemem autonomicznym. Metodyka DMAIC, optymalizacja procesowa, zarządzanie procesowe. Przywództwo w procesach biznesowych.
Wiceprezes ds. komunikacji i spraw publicznych Mazda Motor Europe GmbH, przewodniczący Rady Naukowej Executive MBA – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wiceprezes ds. komunikacji Mazda Motor Europe GmbH, odpowiedzialny za działania marketingowe, informacje o klientach, doświadczenie klienta, PR w Europie: 22 krajowe firmy handlowe. Wcześniej dyrektor zarządzający Mazda Motor Italia, Rzym, Włochy odpowiedzialny za całokształt działań Mazdy NSC we Włoszech i restrukturyzacja biznesowa: struktura organizacyjna, marka i sieć dealerska.
Głównym celem było przygotowanie włoskiej struktury Mazdy do pomyślnego wprowadzenia produktów Mazdy 6. Generacji.
Konsultant i doradca w obszarach negocjacji, zarządzania sprzedażą i sprzedaży w Sandler Trainning Polska, właściciel BML Consulting (działalność konsultingowa w wielu obszarach biznesowych)
Przedsiębiorca, konsultant biznesowy, dyrektor zarządzający, trener, mentor. Praktyk z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem w obszarach negocjacji i zarządzania sprzedażą zdobytym w uznanych firmach z branży budowlanej i motoryzacyjnej. Od lat prowadzi własną działalność doradczo-szkoleniową, a od 2018 roku konsultant i doradca w obszarach negocjacji, zarządzania sprzedażą i sprzedaży w Sandler Training Polska. Zajmuje się oceną kompetencji i potencjału pracowników, opracowuje i wdraża projekty z zakresu zarządzania sprzedażą i negocjacji w biznesie. Prowadzi szkolenia i wykłady doskonalące umiejętności handlowe i negocjacyjne. Certyfikowany mediator Centrum Szkoleń Prawnych. Asesor w szkołach trenerów biznesu. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prywatnie pasjonat pszczół i pszczelej organizacji, która stanowi inspirację w tworzeniu kultury współpracy, zrozumienia i zaufania.
Metody i techniki negocjacyjne, analiza struktur sprzedaży, pasjonat pszczół i pszczelej organizacji
Dyrektor Strumienia Wartości w Robert Bosch zakład w Mirkowie, członek Rady Programu EMBA, członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Absolwentów EMBA
Pogłębiane od 19 lat doświadczenia w przemyśle, z tego 16 lat w motoryzacji
Przemysł 4.0, modele dojrzałości / doskonałości, zarządzanie Jakością
Dyrektor HR w Raben Group
Specjalista HR z dwudziestoletnim doświadczeniem w dużych i małych międzynarodowych firmach, wykwalifikowany w obszarach zarządzania talentami, planowania sukcesji, zarządzania zmianą, zaangażowania pracowników, rozwoju i projektowania organizacyjnego, kadry kierowniczej i komunikacji wewnętrznej.
IBM Poland, IBM Certified Senior Project Manager, Transition and Transformation Project Manager
Od dziewięciu lat zarządza złożonymi projektami transformacji biznesowej i IT w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w regionie Azji i Pacyfiku dla dużych klientów zewnętrznych, w tym Vodafone UK, Lloyds Banking Group UK, Metlife APAC & EMEA, austriackiego rządu i innych. Wcześniej udział w strategicznych projektach ze stanowisk prawnych i korporacyjnych, w tym w przejęciu i fuzji AIG Bank z Santander Consumer Bank w Polsce w latach 2009–2011, prywatyzacji KGHM i debiucie giełdowym w 1997 roku, a także utworzeniu Polkomtel S.A w 1996 roku.
Projekty transformacji biznesowej i technologicznej. Zwinne zarządzanie projektami. Standardy PMI.
Dyrektor ds. zaangażowania w markę, Mazda Motor Europe, Mazda Motor Europe HQ w Leverkusen, Niemcy
Prawie 30 lat doświadczenia, głównie w public relations, skupione na międzynarodowych markach konsumenckich – FMCG, w tym Coca-Cola, adidas, Levi Strauss, Costa Coffee, Starbucks i wielu innych. Prowadził własną agencję w Londynie, która została sprzedana po 10 latach.
W Mazda Motor Europe zaczynał jako dyrektor ds. public relations, a po trzech latach objął również odpowiedzialność za zaangażowanie w markę
Lektura pozwalająca lepiej zrozumieć konsumentów.
Katedra Zarządzania Produkcją i Pracą
Specjalista ds. finansów i zarządzania, posiadacz certyfikatu CFA, doktor ekonomii, magister finansów, magister zarządzania, chętny do wnoszenia wartości dodanej we wszystkie realizowane zadania.
Ponad 10 lat doświadczenia na wielu stanowiskach finansowych (bankowość, IT, doradztwo) na stanowiskach indywidualnych współpracowników i liderów. Rada nadzorcza i doświadczenie naukowe (prowadzące wykłady/ćwiczenia);
Szybka nauka i chęć doskonalenia się, chęć do samorozwoju poprzez pracę i ustawiczną edukację.
Tworzenie biznesplanów, analiza finansowa i analiza ryzyka kredytowego projektów biznesowych lub firm